UzmanRaporu
"Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir." “Çocukluğumda elime geçen iki kuruştan birini eğer kitaplara vermeseydim bugün yapabildiğim işlerin hiçbirini yapamazdım.”
.....Mustafa Kemal Atatürk.....

Diriliş Çanakkale 1915 (inceleme)

Turgut Özakman "Şu Çılgın Türklerle" çıkmıştı ilk kez okurlarının karşısına bu üç sac ayağında. Üç çünkü dirilişte de anlatıyor. Kendisini Çanakkaleyi yazacak kadar hazırlıklı hissetmemesi sebebiyle yazmıyor ve grupdaki ilk kitabından sonra "Diriliş" için çalışmalarına ağırlık veriyor. Yaklaşık olarak 1 yıl evden zorunluluklar dışında çıkmıyor. Bir rehberle! Çanakkaleyi geziyor, fotoğraflıyor birçok yeri.

"Diriliş, Şu Çılgın Türkler, Cumhuriyet".

Dirilişin önsözünde bazı yalanları, amaçsal çalışmaları anlatıyor. Hurafe milletimize çok zarar verdi, daha da devamında verecektir. Düşünemeyen insanlar güdülmeye mahkumdur. Çanakkalede dirilen insanları yine Çanakkalede uyutmak ne kadar garip. Gezilerde, kitaplarda farkında olmadığımız bazı noktalardan söz açıyor. Çanakkaleyi ilahi bir sebebe dayandıranlar, akıllarından hurafeler yazanlar. Bu konuya şu sözüyle çok güzel açıklıyor. "Allah'ın yardım edeceğine, ettiğine inanmak, güvenmek başka şey, ettiğini kanıtlamak için böyle hikâyeler uydurmak başka şey. Allah'ın bizim yalanlarımıza ihtiyacı yoktur!" Mustafa Kemal'i ağızlarına almayanlar, Mustafa Kemalsiz bir Çanakkale ortaya çıkartanlar.

Ön sözünde böyle diyor çünkü bu kitapda okuyucu doğruları bulacak.
0 yorum: