UzmanRaporu
"Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir." “Çocukluğumda elime geçen iki kuruştan birini eğer kitaplara vermeseydim bugün yapabildiğim işlerin hiçbirini yapamazdım.”
.....Mustafa Kemal Atatürk.....

Dokuzuncu Kalkınma Planı - Not 2

Adalet Sisteminin İyileştirilmesi

318. .... Adalet hizmetlerinde etkinliği sağlamak ve verimsizliği önleyebilmek için 137 ilçede adli teşkilat ile 120 ceza infaz kurum kapatılmıştır.

320. Adalet hizmetlerinin fizik imkanlarının geliştirilmesi ve süreçlerinin hızlandırılması kapsamında Plan döneminde adalet binalarının hükümet konaklarından ayrılarak müstakil mekanlara taşınması ve e-adalet konuunda önemli aşamalar kaydedilmiştir.

321. Diğer taraftan, hukuk devleti ilkesinin tüm kurum ve kurallarıyla yaşama geçirelemiş olması, hukuk kurallarının oluşturulmasında yeni gelişmelerni yeterince takip edilememesi, yargılama sürecinin yavaş işlemesi, yargının insan kaynaklarına ilişkin nicelik ve nitelik sorunlarının giderilmemesi olması, fiziksel ve teknik altyapı gereksinimlerini yeterince karşılanamaması, yargı ve adalet hizmetlerinin etkili ve kaliteli bir biçimde sunulmasını engellemktedir.

322. AB ülkeleri ile karşılaştırıldığında, Türkiye'deki hakim ve yardımcı adalet personelinin nicelik olarak yetersiz olduğu görülmektedir.


0 yorum: