UzmanRaporu
"Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir." “Çocukluğumda elime geçen iki kuruştan birini eğer kitaplara vermeseydim bugün yapabildiğim işlerin hiçbirini yapamazdım.”
.....Mustafa Kemal Atatürk.....

Dokuzuncu Kalkınma Planı - Not 1

Özelleştirme


335. Özelleştirmelerin de etkisiyle KİT sisteminin ekonomi içindeki payı önemli ölçüde azalacaktır. KİT'lerin toplam brüt satış hasılatının GSYİH'ya oranın 2006 yılındaki yüzde 9 seviyesinden 2013 yılında yüzde 3,3'e düşmesi beklenmekte7ir. Aynı dönemde KİT sisteminde yaratılan katma değerin GSYİH'ya oranını da yüzde 2'den yüzde 0,6'ya düşeceği öngörülmektedir.

336. Plan dönemi sonuna gelindiğinde özelliştirme işlemleri sonucunda kamunun hava ve deniz ulaşımı ile lokomotif ve vagon üretimi, şeher tütün ve çay ürünlerinin işlenmesi, petrokimya sanayi; malzeme alımı; elektrik dağıtımı ve toptan ticareti faaliyet alanlarından tamamen çekilmesi; bunun yanı sıra, elektrik üretimi, doğalgaz piyasası, kömür ve diğe maden işletmeciliğindeki payının azalması hedeflenmektedir. Buna karşın tahıl alımı, tohumluk üretimi, demiryolu ulaşımı alt yapısı, elektrik iletimi, petrol arama, hava meydanlarının işletilmesi, posta hizmetleri ile kıyı emniyetinin sağlanması alanlarından faaliyet gösteren KİT'lerin plan döneminde özelliştirilmesi öngörülmemektedir.

0 yorum: